We volgen het middelste pad langs de cliffen om wel iets uitdaging in het pad te hebben maar niet teveel klauteren en klimmen. Prachtig uitzicht, helaas Frankrijk is net niet te zien omdat het wat "hazy"is. De zon schijnt volop. We boffen hier al mee sinds we weer in de engelse wateren varen.
Als de vuurtoren in zicht komt verheugen we ons op koffie met koek. Caro heeft niet gelogen over de tearoom van Mrs Knott.
Heerlijke engelse taartjes en Koffie (die had iets sterker gemogen) uitgeschonken in echte engels kopjes. Binnen ziet de tearoom er ook super uit met mooie rozen aan de wanden.
We genieten in de zon van onze verdiende heerlijkheden.
We nemen de iets eenvoudigere weg terug naar Dover. Nu lopen we wat meer tussen de weilanden en door grasland waar paarden staan te grazen in het verse groene gras.
Omdat de wind nog steeds tegenstaat blijven we nog een dagje in Dover. We bezoeken smiddags het museum waar de Doverboot ligt die gedateerd is 3000 jaar oud, de Bronze eeuw boot. Deze is in 1992 ontdekt. Men heeft er vele jaren overgedaan om het hout te concerveren en daarna onder te brengen in een speciale kamer die zorgt voor een stabiele temperatuur en vochtigheid.
Verder zijn er exposities over de eerste en tweede wereldoorlog en zijn er macquettes van de ontwikkeling van de haven Dover.
Onze vertrouwde supermarkt is verdwenen en er is een volledig nieuw winkelcentrum voor in de plaats gekomen met een hypermoderne Mark&Spencer, deze vinden wij wel erg steriel, alle verpakkingen lijken gelijk en tja wat is nu wat. Ook zijn de prijzen wel wat anders dan in andere supermarkten.
De haven van Dover zal er volgende keer anders uitzien want er wordt op dit moment hard gewerkt om de nieuwe marina te realiseren en een nieuwe overslag haven voor vrachtschepen.
We spieken door de omheining waar we het realiseren van een nieuwe sluis voor toegang naar het Wellington Dock wat zal blijven bestaan kunnen zien.
We hebben in de ligplaats geen last ondervonden van alle werkzaamheden. Hieronder nog even een weergave van hoe je nu Dover aan moet lopen en waar men bezig is de marina aan te leggen. We zijn benieuwd als we tijdens onze toekomstige reizen Dover weer aan doen hoe het er dan uit zal zien.
Het was best even goed kijken waar je langs moest om naar de Marina te kunnen varen. Ook voor het varen van de Inner Harbour naar de Marina via het Wick Channel wordt je verzocht toestemming via Port Control VHF CH 74 te vragen omdat zij de lichten bedienen van het kanaal langs de hoge muren.
Leuk te lezen dat jullie het ook leuk vonden bij Mrs Knotts, lekker op het ouderwets engels, zelfs de koffie 😁.
BeantwoordenVerwijderenGroetjes Caro en Leen