maandag 26 juli 2021

We gaan niet zo ver fietsen hoor!!

Gisteren zijn we naar Sonderborg gezeild met weinig wind en achter de spinaker aan. Het was een relaxed tochtje van zo’n 30 mijl vanuit Marstal. De kleine Belt over en om het eiland Kegnaes naar de ingang van de marina van Sonderborg. We vinden een plekje aan de buitenste steiger met uitzicht over de Flensborgfjord. We hebben na aankomst een klein beetje de haven bekeken om verder de omgeving met de fiets te gaan bekijken. Dat gaan we vandaag doen. Er staat behoorlijk wat wind. Afgesproken wordt dat we niet te ver tegen de wind ingaan en dan met de wind mee Sonderborg gaan bekijken. We fietsen een mooi pad door het bos langs het water richting horuphavn.

Als het mooie pad ophoudt en verder langs de weg gaat pal tegen de wind in besluiten we om via een landweg terug te fietsen naar Sonderborg. Langs de kade bij het centrum liggen een aantal boten afgemeerd waaronder ook een paar hollanders. We eten wat met uitzicht op de brug. Vanaf de haven was op de heuvel aan de overzijde een molen te zien daar besluiten we nog heen te fietsen en dan op de terugweg zo’n heerlijk deens ijsje te nemen. De brug over en dan de fietsroute volgen. Ineens zijn we de molen kwijt. Uhh, welke kant nu op. De weg loopt best omhoog, bocht om, nee nog niet, nog een bocht en nog wat stevige trappen omhoog. Prachtig uitzicht over de Flensborgbaai maar waar staat die molen nu. Een stuk verder zien we de molen aan de rechterzijde maar hoe komen we daar. John fiets nog een stuk vooruit en ziet dan een zijweg die naar de molen leidt. Pfffff, ffff uitrusten als we boven zijn. De molen staat een heel stuk hoger dan vanuit de haven gedacht. Er is een oorlogsmonument en museum naast. We blazen uit en sjezen de heuvel weer af naar beneden om te genieten van aan ons zelf beloofd ijsje.